Avoinna ma–pe klo 7.30 – 16.00 sekä sopimuksen mukaan. ⎪  02 274 9222Piispanristi Kaarina

Efekteillä erottuvat painotuotteet

Erikoisefektit ovat oiva valinta kun haluat saada lisää huomiota painotuotteellasi. Erikoisefekti voi olla pieni panostus, jolla on suuri vaikutus.

Laminointi

Laminointi suojaa kulumiselta ja kosteudelta pidentäen tuotteen käyttöikää.

Laminoinnilla saadaan tuotteeseen laadukas ja viimeistelty ilme.

Vaihtoehdot: kiiltävä, matta, naarmuuntumaton matta ja Soft Touch

Muotoonleikkaus

Muotoonleikkaus rikkoo perinteisen suorakulmaisen muodon ja herättää huomiota, lisää muistettavuutta ja korostaa brändiä.

Muotoonleikkauksella voidaan tuoda painotuotteisiin erilaisia toiminnallisuuksia tai leikkisyyttä.

Lakkaus

Lakkaukset tuovat painotuotteeseen kiiltoa, syvyyttä ja näyttävyyttä.

Ylivetolakat lisäävät kulutuskestävyyttä ja suojaavat pintaa.

Kohdelakat korostavat yksityiskohtia ja luovat tuntoefektin.

Preeglaus

Korkopuristus eli preeglaus on  menetelmä, jolla paperiin tai kartonkiin tehdään koho- tai kaiverruskuvio.

Kolmiulotteinen muoto tekee tuotteesta kiinnostavamman ja aktivoi tuntoaistia.

Perforointi

Perforointi mahdollistaa esimerkiksi kuponkien tai muistikirjan sivujen helpon irrottamisen.

Perforoinnissa tuotteeseen painetaan pieniä reikiä joiden kohdalta paperi repeää siististi.

Tehostevärit

Tehostevärit erottuvat ja vahvistavat brändiä.

Offset-painatuksessa voidaan käyttää PMS-järjestelmän mukaisia tehostevärejä ja digipainatuksessa metallivärejä ja huomiopinkkiä.

Miksi erikoisefektien käyttö kannattaa?

1. Lisää huomioarvoa

Erikoisefektit herättävät huomiota ja tekevät tuotteesta visuaalisesti kiinnostavamman mikä houkuttelee katsojaa tarttumaan siihen.

2. Laadun ja arvokkuuden viestiminen

Metallifolio tai kohdelakka viestivät laadukkuutta ja luovat vaikutelman korkealuokkaisesta tuotteesta tai palvelusta.

3. Voimakkaampi muistijälki tuntoaistin avulla

Kohdelakka tai preeglaus tuo painotuotteeseen fyysistä tekstuuria joka aktivoi tuntoaistia. 

4. Brändin erottuminen

Kilpailu huomiosta on kovaa ja erikoisefekti voi antaa ratkaisevan edun. Brändi jää mieleen ja erottuu tavanomaisista vaihtoehdoista.

5. Viestin korostaminen

Korostamalla elementtejä kuten logoa, iskulauseita tai tärkeimpiä tietoja ohjataan huomio haluttuun paikkaan.

suunnittelijan symboli

Tarvitsetko suunnittelupalvelua?

Kokeneet suunnittelijamme suunnittelevat painotuotteet toiveidesi mukaan.

Tilaa Painolan uutiskirje!

Haluatko lukea tuoreimmat uutiset, vinkit ja tiedotteet?

Turhaan emme häiritse eikä liian usein. Voit lopettaa tilauksen kun haluat.